Wojtkowa Kaczka |
||
2cvclub › 2CV FILMY - FOTKI - GA... › Nasze ”kaczki” › Wojtkowa Kaczka | ||
|
Dodany: 2012-02-22, 20:58:29
Moja literówka, bo najpierw sprawdziłem wersje w której był 1978-79 a dopiero potem że był w innej od 71.
|
|
|
Dodany: 2012-02-22, 20:58:55
A połączenie kolanka od filtra z gaźnikiem jest owalne czy okrągłe?
|
|
|
Dodany: 2012-02-22, 21:01:38
Tu sa zdj. silnika jeszcze od byłej właścicielki, może coś Wam to powie: https://picasaweb.google.com/109309283894088017628/Cytrynka5Listopad?noredirect=1#5671982735075656610 [kolejne są jadąc w prawo]
|
|
|
Dodany: 2012-02-22, 21:22:34
Wygląda na to że ma dwugardzielowy gaźnik. Te silniki mogły się też różnić wałkami rozrządu, ale o tym nie wiem, za to możliwe że z tym gaźnikiem powinien osiągać moc 28 czy 29 KM tak jak późniejsze wersje.
|
|
|
Dodany: 2012-02-24, 19:17:00
Saurus8 Wygląda na to że ma dwugardzielowy gaźnik. Te silniki mogły się też różnić wałkami rozrządu, ale o tym nie wiem, za to możliwe że z tym gaźnikiem powinien osiągać moc 28 czy 29 KM tak jak późniejsze wersje. Gaźnik dwugardzielowy. Proponuje zrobić próbę olejową. Jeżeli silnik nie kopcił, nie spalał oleju to prawdopodobnie nieszczelne zawory. Zdarza się że uszkodzeniu uległ wałek rozrządu, jeżeli silnik pracował na złej jakości oleju (nie zmienianym) to mgło dojść do wytarcia krzywek. Wznios mierzony na zaworze nie powinien być mniejszy niż 6 mm. W zużytym silniku najczęściej występują wszystkie wymienione wcześniej usterki.
Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-02-24 19:18:07
|
|
|
Dodany: 2012-02-24, 19:29:45
o 2CV mawiano, że był cudem metalurgicznym swojej epoki, mówię to w kontekście, że w żadnym silniku, nawet najbardziej zjeżdzonym, nie spotkałem się z wytartymi krzywkami, w każdym razie nie na tyle, żeby miało to znaczący wpływ.
|
|
|
Dodany: 2012-02-24, 20:37:13
Grubość warstwy nawęglonej i utwardzonej to jakieś 0,2-0,4 mm. Nie jest raczej możliwe żeby wałek wytarł się aż tak żeby stwierdzić z całą pewnością że zmienił się wznios zaworów a nie zatarł się na skutek dojścia do słabszych warstw materiału. Poza tym byłaby to poważna zmiana faz rozrządu i duży spadek mocy.
|
|
|
Dodany: 2012-02-24, 20:56:17
2cvclub o 2CV mawiano, że był cudem metalurgicznym swojej epoki, mówię to w kontekście, że w żadnym silniku, nawet najbardziej zjeżdzonym, nie spotkałem się z wytartymi krzywkami, w każdym razie nie na tyle, żeby miało to znaczący wpływ.
Ciekawe. Wiesz coś o tym wiecej? W silniku który składam różnice wzniosu krzywek dochodziły do 1 mm, wałek został napawany, krzywki teraz mają zmieniony kształt i zwiększony wznios. Na efekt tych zmian jeszcze trzeba chwilę poczekać- silnik czeka na cylindry. Powierzchnia szklanek popychaczy obejmuje całą szerokość krzywki i na oko nie widać wytarć, zużyta jest cała powierzchnia. Wystarczy pomiar wysokości krzywek zwykłą suwmiarką. Na silniku można zmierzyć skok zaworu. Odchyłki nawet w dziesiątych mm mają duży wpływ na osiągi silnika. Silnik z wałkiem rozrządu wytartym, zużytym też będzie pracował...
Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-02-24 22:01:18
|
|
|
Dodany: 2012-03-17, 17:12:46
Dzis pogoda elegancka takze wzialem sie za ogarniecie wnetrza i takie tam dupsy. Przy tej okazji nasunelo mi sie kilka pytan:
|
|
|
Dodany: 2012-03-18, 17:00:21
Odnośnie wykończenia wnętrza to pewnie trzeba by to wszystko wywalić i kupić coś innego. Są oryginalne zestawy ale drogie , niektórzy też wyklejają korkiem albo jakimiś matami. Poszukaj coś co Ci będzie odpowiadać.
|
|
Liczba wyświetleń: 15380
Oglądasz posty
81
- 90
z 116
|
||