Projekt Brazylina- usprawnienie silnika

Optymalizacja, zwiekszenie mocy silnika.
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Projekt Brazylina- usprawnienie silnika
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-03-07, 00:25:37

Brazyliana
dzięki temu udało się uzyskać stopień sprężania w optymalnym zakresie 8,5-9. Powyżej 9 należało by stosować paliwo 98,


Współczesne silniki benzynowe mają kompresję typowo około 10:1, czasem podchodzą pod 11:1 i pracują na benzynie 95-oktanowej (z wyłączeniem silników FSI).
Co nie znaczy że w 2CV nie jest to jakaś granica, współczesne silniki mają też bardzo dokładne sterowanie mieszanką i zapłonem.

Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2012-03-07 00:26:37
 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-03-07, 00:28:30

Saurus8
Brazyliana
dzięki temu udało się uzyskać stopień sprężania w optymalnym zakresie 8,5-9. Powyżej 9 należało by stosować paliwo 98,


Współczesne silniki benzynowe mają kompresję typowo około 10:1, czasem podchodzą pod 11:1 i pracują na benzynie 95-oktanowej (z wyłączeniem silników FSI).


Tak- są wyposażone w czujniki spalania stukowego, odpowiednio dobraną mapę zapłonu.
Podniesienie stopnia sprężania do 10 w kaczce jest trudne technicznie do wykonania z uwagi na duże średnice zaworów i kształt komory. Trzeba by wykonać specjalne tłoki z wysokim garbem.
Podniesienie st. spr. do 10 wiązało by się ze znacznym wzrostem temperatury spalania, przy kaczkowym systemie chłodzenia...

Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-03-07 00:39:36
 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-03-19, 22:37:03

Pierwsza jazda w tym roku z otwartym dachem zaliczona.
Silnik jeszcze nie gotowy...
W ramach wietrzenia sprzętu wymieniłem łożysko koła z tyłu.
Okazało się że cieknie cylinderek hamulcowy. Za karę w nagrodę dostał
nowe uszczelniacze (zestaw naprawczy).

Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-03-19 22:38:05
spinaczZałączniki
IMG_3878.JPG IMG_3878.JPG (rozmiar: 336.03 KB, pobrań: 45) Pobierz
IMG_3880.JPG IMG_3880.JPG (rozmiar: 171.75 KB, pobrań: 54) Pobierz
IMG_3893.JPG IMG_3893.JPG (rozmiar: 265.15 KB, pobrań: 48) Pobierz
IMG_3894.JPG IMG_3894.JPG (rozmiar: 310.09 KB, pobrań: 50) Pobierz
IMG_3875.JPG IMG_3875.JPG (rozmiar: 401.79 KB, pobrań: 46) Pobierz
 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-04-11, 19:07:37

Dostałem sinik 2cv 600. Dawca części, przeleżał pod wiatą bez świec.
Silnik ma metalowe obudowy. Pytanie czy jest odczuwalna różnica głośności pracy silnika z osłonami gumowymi a blaszanymi?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-04-11, 19:32:31

Zzdecydowanie róznica w głośności jest - spora.
A silnik ten ma jedno czy dwugardzielowy gaźnik?
Bo na ”blachach” częściej chodziły ”pojedyńcze”.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-04-11, 20:59:28

Jedno gardzielowy gaźnik, docisk sprzęgła na sprężynach śrubowych.
Koło zamachowe chyba jest grubsze, na pewno ma inny kształt.

Więc lepiej zamontować gumowe osłony- musiałbym rozebrac silnik który jest w aucie.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-04-14, 23:36:27

Wykorzystałem kolektor jedno-gardzielowy do montażu gaźnika nowszego typu. Sporo czasu zeszło na zlikwidowanie progów na łączeniu kolektor ssący głowica- różnica w szerokości kanału a kolektora ssącego miejscami do 4 mm.

spinaczZałączniki
IMG_2057.JPG IMG_2057.JPG (rozmiar: 246.42 KB, pobrań: 55) Pobierz
IMG_2056.JPG IMG_2056.JPG (rozmiar: 369.48 KB, pobrań: 40) Pobierz
IMG_2046.JPG IMG_2046.JPG (rozmiar: 225.99 KB, pobrań: 50) Pobierz
IMG_2041.JPG IMG_2041.JPG (rozmiar: 287.41 KB, pobrań: 49) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-04-14, 23:45:17

Kurde, a ja od 3 miesięcy wszędzie bezskutecznie szukałem takiego Kolektora. !!! Podwójnych mam 5.
Uchhhh.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-04-15, 00:20:07

Przecież pisałem że mam dawcę części stary typ....

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-04-15, 01:39:47

Mówiłeś tylko trochę za bardzo ”mimochodem” :). Poza tym.... Prawie tego samego dnia, kiedy odpuściłem i zamontowałem zwykły kolektor w silniku po czym wziąłem się za przeprojektowywanie dźwigni przepustnicy, żeby ”pasowała” do pedału gazu z jedno-gardzielowego gaźnika.
Nie będę mówił o ruchach, które zrobiłem ”po drodze” żeby taki kolektor uzyskać, bo jak o nich pomyślę, to do dziś staja mi włosy dęba.
Dość że powiem, że byłem zmotywowany bardziej niż jakikolwiek sens był.

Liczba wyświetleń: 4392
Oglądasz posty 21 - 30 z 35
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 69 (441045)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień