Projekt Brazylina- usprawnienie silnikaOptymalizacja, zwiekszenie mocy silnika. |
||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Projekt Brazylina- usprawnienie silnika | ||||||||||||||||
|
Dodany: 2012-03-07, 00:25:37
Brazyliana dzięki temu udało się uzyskać stopień sprężania w optymalnym zakresie 8,5-9. Powyżej 9 należało by stosować paliwo 98,
Współczesne silniki benzynowe mają kompresję typowo około 10:1, czasem podchodzą pod 11:1 i pracują na benzynie 95-oktanowej (z wyłączeniem silników FSI). Co nie znaczy że w 2CV nie jest to jakaś granica, współczesne silniki mają też bardzo dokładne sterowanie mieszanką i zapłonem.
Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2012-03-07 00:26:37
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-03-07, 00:28:30
Saurus8 Brazyliana dzięki temu udało się uzyskać stopień sprężania w optymalnym zakresie 8,5-9. Powyżej 9 należało by stosować paliwo 98,
Współczesne silniki benzynowe mają kompresję typowo około 10:1, czasem podchodzą pod 11:1 i pracują na benzynie 95-oktanowej (z wyłączeniem silników FSI). Tak- są wyposażone w czujniki spalania stukowego, odpowiednio dobraną mapę zapłonu. Podniesienie stopnia sprężania do 10 w kaczce jest trudne technicznie do wykonania z uwagi na duże średnice zaworów i kształt komory. Trzeba by wykonać specjalne tłoki z wysokim garbem. Podniesienie st. spr. do 10 wiązało by się ze znacznym wzrostem temperatury spalania, przy kaczkowym systemie chłodzenia...
Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-03-07 00:39:36
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-03-19, 22:37:03
Pierwsza jazda w tym roku z otwartym dachem zaliczona.
Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-03-19 22:38:05
|
![]() |
(rozmiar: 336.03 KB, pobrań: 45) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 171.75 KB, pobrań: 54) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 265.15 KB, pobrań: 48) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 310.09 KB, pobrań: 50) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 401.79 KB, pobrań: 46) | Pobierz |
Dostałem sinik 2cv 600. Dawca części, przeleżał pod wiatą bez świec.
Silnik ma metalowe obudowy. Pytanie czy jest odczuwalna różnica głośności pracy silnika z osłonami gumowymi a blaszanymi?
Zzdecydowanie róznica w głośności jest - spora.
A silnik ten ma jedno czy dwugardzielowy gaźnik?
Bo na ”blachach” częściej chodziły ”pojedyńcze”.
Jedno gardzielowy gaźnik, docisk sprzęgła na sprężynach śrubowych.
Koło zamachowe chyba jest grubsze, na pewno ma inny kształt.
Więc lepiej zamontować gumowe osłony- musiałbym rozebrac silnik który jest w aucie.
Wykorzystałem kolektor jedno-gardzielowy do montażu gaźnika nowszego typu. Sporo czasu zeszło na zlikwidowanie progów na łączeniu kolektor ssący głowica- różnica w szerokości kanału a kolektora ssącego miejscami do 4 mm.
![]() |
(rozmiar: 246.42 KB, pobrań: 55) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 369.48 KB, pobrań: 40) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 225.99 KB, pobrań: 50) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 287.41 KB, pobrań: 49) | Pobierz |
Kurde, a ja od 3 miesięcy wszędzie bezskutecznie szukałem takiego Kolektora. !!! Podwójnych mam 5.
Uchhhh.
Mówiłeś tylko trochę za bardzo ”mimochodem” :). Poza tym.... Prawie tego samego dnia, kiedy odpuściłem i zamontowałem zwykły kolektor w silniku po czym wziąłem się za przeprojektowywanie dźwigni przepustnicy, żeby ”pasowała” do pedału gazu z jedno-gardzielowego gaźnika.
Nie będę mówił o ruchach, które zrobiłem ”po drodze” żeby taki kolektor uzyskać, bo jak o nich pomyślę, to do dziś staja mi włosy dęba.
Dość że powiem, że byłem zmotywowany bardziej niż jakikolwiek sens był.