Silnik po 12-letnim leżakowaniu

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVSilnik po 12-letnim leżakowaniu
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-03-11, 21:59:23

Jutro odpalamy.

01.jpg
Plik: 01.jpg

02.jpg
Plik: 02.jpg

03.jpg
Plik: 03.jpg

04.jpg
Plik: 04.jpg

05.jpg
Plik: 05.jpg

spinaczZałączniki
01.jpg 01.jpg (rozmiar: 161.83 KB, pobrań: 72) Pobierz
02.jpg 02.jpg (rozmiar: 236.26 KB, pobrań: 53) Pobierz
03.jpg 03.jpg (rozmiar: 134.55 KB, pobrań: 57) Pobierz
04.jpg 04.jpg (rozmiar: 112.83 KB, pobrań: 64) Pobierz
05.jpg 05.jpg (rozmiar: 190.95 KB, pobrań: 54) Pobierz
 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2012-03-12, 02:18:07

Jaki olej użyliście/użyjecie do tego silnika?

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-03-12, 22:05:00

Półsyntetyk 10W40. Tymczasem:






 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-03-13, 08:11:51

Pięknie :) Normalnie pięknie...
Szkoda że nie pokazaliście pierwszego odpalania.

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-03-14, 09:06:17

A co Panowie powiedza na toto;

http://autos.demotores.cl/dm-2036767-citroen-ax-otra-version-1972-20000km

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2012-03-15, 11:36:09

Piękny silniczek. Widać ogrom pracy. Jak widzę Wasze dzieło to tak sobie myślę, że nowe, fabryczne silniki do Kaczuch nie miałyby startu do Waszego. A tak na marginesie dodam, że uwielbiam ten chopperowy odgłos naszych silników. Jak najbardziej brzmi RASOWO! Z podziwem pozdrawiam. Fugas

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-03-30, 00:29:44

Przyszedł czas na skrzynię. Oprócz kosmetyki dostała nowe łożyska dyferencjału (które padły prawdopodobnie dlatego, że były zbyt ściśnięte nadmiarem podkładek regulacyjnych, bo reszta skrzyni jest ”nówka sztuka” a wszelkie luzy są mniejsze niż w mojej własnej).


01.jpg
Plik: 01.jpg

03.jpg
Plik: 03.jpg

02.jpg
Plik: 02.jpg

04.jpg
Plik: 04.jpg

05.jpg
Plik: 05.jpg

06.jpg
Plik: 06.jpg

07.jpg
Plik: 07.jpg

08.jpg
Plik: 08.jpg

spinaczZałączniki
01.jpg 01.jpg (rozmiar: 378.92 KB, pobrań: 49) Pobierz
03.jpg 03.jpg (rozmiar: 451.38 KB, pobrań: 58) Pobierz
02.jpg 02.jpg (rozmiar: 377.43 KB, pobrań: 42) Pobierz
04.jpg 04.jpg (rozmiar: 192.22 KB, pobrań: 48) Pobierz
05.jpg 05.jpg (rozmiar: 342.99 KB, pobrań: 49) Pobierz
06.jpg 06.jpg (rozmiar: 152.18 KB, pobrań: 42) Pobierz
07.jpg 07.jpg (rozmiar: 315.67 KB, pobrań: 47) Pobierz
08.jpg 08.jpg (rozmiar: 195.01 KB, pobrań: 61) Pobierz
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2012-03-30, 08:32:19

ooooo kurde, wielki szacunek :)

złożenie skrzyni nie jest takie proste i do tego tak pięknie wygląda......

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-03-30, 08:36:18

Super robot ok ok ok

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-04-12, 21:59:16

Jeszcze tylko ostatnie detale i silnik trafia na sprzedaż.
Nigdy bym nie pomyślał że tyle czasu można się męczyć z zaciskami hamulców. Były zapieczone na sucho, po podłączeniu do pompy hamulca dały się wypchnąć jedynie do pierwszej uszczelki, potem mimo tego że już sporo wystawały za nic nie dawały się ruszyć. Trzeba było zrobić w tłoczkach nacięcia i METROWYM kątownikiem wsadzonym w taką szczelinę rozruszać tłoczki w zaciskach, masakara...
Na szczęście po 20 zł/sztuka udało się kupić tłoczki 42mm do Forda Transita w całości z nierdzewki (oryginalne były z aluminium i dlatego nie udało się ich uwolnić np. przez podgrzanie, bo rozszerzały się od ciepła tak samo jak korpus). Tłoczki od Transita wymagają dwóch zmian (warto wiedzieć bo są dużo tańsze niż kaczkowe):
-skrócenia do 27 mm
-zaokrąglenia denka od zewnątrz promieniem 1,5-2 mm, te które kupiliśmy miały prawie że ostrą krawędź i przy próbie włożenia ”zaciągały” uszczelkę i nie dało się złożyć zacisków
Te czynności to dla tokarza jakiś kwadrans roboty i parę złotych.
Warto znaleźć tłoczki z nierdzewki, bo naruszenie warstwy chromu skutkuje tym że stal bez powłoki w sąsiedztwie chromu szybko koroduje i takie przeróbki nie są już tak łatwe.

01.jpg
Plik: 01.jpg

06.jpg
Plik: 06.jpg

05.jpg
Plik: 05.jpg

04.jpg
Plik: 04.jpg

03.jpg
Plik: 03.jpg

02.jpg
Plik: 02.jpg

spinaczZałączniki
01.jpg 01.jpg (rozmiar: 286.71 KB, pobrań: 45) Pobierz
06.jpg 06.jpg (rozmiar: 377.98 KB, pobrań: 44) Pobierz
05.jpg 05.jpg (rozmiar: 238.19 KB, pobrań: 43) Pobierz
04.jpg 04.jpg (rozmiar: 177.88 KB, pobrań: 58) Pobierz
03.jpg 03.jpg (rozmiar: 242.08 KB, pobrań: 56) Pobierz
02.jpg 02.jpg (rozmiar: 397.47 KB, pobrań: 63) Pobierz
Liczba wyświetleń: 3859
Oglądasz posty 21 - 30 z 31
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 37 (441014)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień