Widziałem szczecińską Kaczkę

...a raczej dwie:)
2cvclub2CV FILMY - FOTKI - GA... Widziałem KaczkęWidziałem szczecińską Kaczkę
 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2012-04-30, 09:04:47

Fougasse
Ostatnio pisałem, że u mnie jakoś mało tych kaczuch pozostało ale...no właśnie! Niespodzianka! Pojawił się dziś u mnie pod blokiem wspaniały BL 11 z 1954 r. należący do Fantomasiaka ”Majka” Kulpy. Samochodzik cacuszko! Pogadaliśmy, kawkę wypiliśmy i całkiem cytrynowo nam się zrobiło, zresztą zobaczcie sami smiech


Piękny samochód! Zawsze miałem na niego oko. Gdzieś mam trochę negatywów z lat siedemdziesiątych z beelkami.


 
offline sindbad1947
użytkownik
T:52 P:710
Dodany: 2012-04-30, 09:33:35

Noel
Piękny samochód! Zawsze miałem na niego oko. Gdzieś mam trochę negatywów z lat siedemdziesiątych z beelkami.
Negatywy dotyczą lat 50- tych.

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2012-04-30, 18:17:18

sindbad1947
Noel
Piękny samochód! Zawsze miałem na niego oko. Gdzieś mam trochę negatywów z lat siedemdziesiątych z beelkami.
Negatywy dotyczą lat 50- tych.


Zdjęcia, o których myślę powstały w latach siedemdziesiątych. Te Citroeny jeździły jeszcze wówczas na co dzień. Ich import to rok 1946 lub 1947. Muszę sprawdzić.


 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2012-04-30, 18:55:47

Znalazłem! W marcowym numerze Motoryzacji [3/7 1947].

Tytuł: 1630 nowych samochodów osobowych zasili polski rynek.

Tekst zapowiada nadejście do kraju zakupionych na potrzeby instytucji państwowych, samorządowych oraz spółdzielni między innymi ok. 650 Citroenów. Przewidywana wówczas cena to ok. 900 000 - 950 000 zł. Oprócz nich zakupiono 350 FIATów 1100 oraz 630 Chevroletów. Te Chevrolety to oczywiście model Fleetmaster nazwany przez ulicę demokratką. smiech Miesięcznik donosił, że pierwsza partia 50 sztuk Chevroletów przybyła do Gdyni z Kopenhagi 3 marca na statku ”Carelli”. No cóż. Władzy coś się należało.

Na zakończenie dodano, że ”jest rzeczą prawdopodobną, że niewielka ilość sprowadzonych pojazdów zostanie sprzedana na wolnym rynku - osobom prywatnym...”

Kryterium wyboru BL były oczywiście osiągi, a zwłaszcza szybkość maksymalna, pozwalająca jak zapewne tłumaczono sprawnie walczyć z reakcją.

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2012-05-01, 09:43:29

Kryptek brawo!
Tak na marginesie nadmienię, że BLka pięknie się sprawuje, silniczek tylko cichutko mruczy i dzięki zastosowaniu podkładu sprężynowego zupełnie nie przenosi drgań na budę. Super to wygląda, silnik się kołysze a buda stoi sztywno! W ogóle silnik umiejscowiony jest odwrotnie, za gilem mamy skrzynię biegów! Ciekawostką tej Cytryny jest dużo oryginalnych części i detali, np. wewnętrzne wykładziny drzwi, podsufitka. W ogóle autko pięknie utrzymane i co najważniejsze jeżdżące a nie stojące w muzeum. Renowację przechodziło w Holandii.

ps. Majk miał spotkanie z byłym kierowcą pierwszego, powojennego prezydenta miasta Szczecin, Piotra Zaremby. Prezydent jeździł właśnie BL 11.
http://sedina.pl/index.php/2009/01/27/pan-jzef-znowu-zasiad-za-kierownic-citroena/

Dla ciekawskich.
http://sedina.pl/index.php/2008/11/23/jedziem-z-prezydentem-zaremb/

Miłej Majówki dla Forumowiczy papa

Ostatnio edytowany przez: Fougasse, 2012-05-01 09:48:44
 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2012-05-01, 10:27:49

Czy to czasem nie ta BLka, która miała okazję pojawić się na stronach Classicauto, jak mnie pamięć nie myli, w dziale ”jak żyć z...”?

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2012-05-02, 11:16:00

Noel
sindbad1947
Noel
Piękny samochód! Zawsze miałem na niego oko. Gdzieś mam trochę negatywów z lat siedemdziesiątych z beelkami.
Negatywy dotyczą lat 50- tych.


Zdjęcia, o których myślę powstały w latach siedemdziesiątych. Te Citroeny jeździły jeszcze wówczas na co dzień. Ich import to rok 1946 lub 1947. Muszę sprawdzić.


Jeszcze na początku lat siedemdziesiątych sporo samochodów wyprodukowanych przed wojna i tuż po było używanych na co dzień. Służyły też w czasie wakacji. Na zdjęciu Citroen 15 z rejestracją z Zabrza na ulicy Nowotarskiej w Zakopanem (1974?). Oryginalne części bardzo często zastępowano zamiennikami pochodzącymi od innych samochodów lub wykonanymi samodzielnie.


15six.JPG
Plik: 15six.JPG

15six..JPG
Plik: 15six..JPG

spinaczZałączniki
15six.JPG 15six.JPG (rozmiar: 37.02 KB, pobrań: 61) Pobierz
15six..JPG 15six..JPG (rozmiar: 37.31 KB, pobrań: 58) Pobierz
 
offline azka83
użytkownik
T:27 P:488
Dodany: 2012-05-02, 11:18:44

Magiczne te foty!

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2012-05-02, 11:52:57

azka83
Magiczne te foty!

usmiech

 
offline majkszczecin
użytkownik
T:2 P:29
Dodany: 2012-05-04, 10:34:30

White_Duck
Czy to czasem nie ta BLka, która miała okazję pojawić się na stronach Classicauto, jak mnie pamięć nie myli, w dziale ”jak żyć z...”?

Tak ta :) Artykuł pierwotnie miał być o dwóch autach o BLu i od ID19 . Niestety fotograf się nie popisał i ”wywiało” mu zdjęcia silnika itp. W związku z tym artykuł po dwóch latach prawie od sesji został w wersji skróconej (moich wymuszeniach na Wojtku Jureckim) wydrukowany w takiej formie.

Ostatnio edytowany przez: majkszczecin, 2012-05-04 10:42:12
Liczba wyświetleń: 5213
Oglądasz posty 31 - 40 z 52
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 35 (441012)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień