Problem z hamulcami

Właściwie to brak hamulców
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA SOS !Problem z hamulcami
 
offline filip77
użytkownik
T:8 P:48
Dodany: 2013-11-04, 16:32:24

przy remoncie układ był cały rozbebeszony i założyli nowe przewody czyli więc to mnie też dziwi że coś jest nie tak

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2013-11-04, 18:04:39

filip77
przy remoncie układ był cały rozbebeszony i założyli nowe przewody czyli więc to mnie też dziwi że coś jest nie tak

A zaciski hamulcowe rozebrali, wyczyścili i wymienili uszczelnienia lub nawet tłoczki, jeśli była taka potrzeba?
Jeśli pompa jest na pewno sprawna i nie przepuszcza między jedną sekcją a drugą, jeśli płyn masz odpowiedni a przewody nowe i podłączone w odpowiednie miejsca, to pozostaje tylko przyjrzeć się samym zaciskom, klockom i ewentualnie tarczom.

 
offline filip77
użytkownik
T:8 P:48
Dodany: 2013-11-04, 18:17:17

przypomina mi sie takie coś, że jak auto jechało do remontu po ok 4 latach stania ze złamaną ramą to we 3 nie mogliśmy jej upchać...czyli musieli tam zaglądać...ale tak jak mówisz chyba bez rozbierania zacisków się nie obejdzie...zastanawiam się tylko czy sam bym to opanował...bo znajomy mech. nie ma ciagle czasu itp Niby prosta rzecz a upierdliwa...

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2013-11-04, 18:38:38

filip77
przypomina mi sie takie coś

Proszę: www.2cvclub.pl/dokumentacja/ pewnie już znasz smiech
>>Chapter7-Brakes.pdf
>>Opisy, naprawa i regulacja ukladu hamulcowego

Tak wygląda zestaw naprawczy przednich zacisków:
http://www.franzose.de/flexxtrader/data/img/big/13019.jpg
Już nie pamiętam, czy miałem ten zestaw czy kupiłem oringi na wymiar w miejscowym sklepie. Skoro wymieniali przewody, to pewnie gumeczki będą nowe.

Jak się okaże, że tłoczki się już nie nadają do dalszego użytku, to ktoś kiedyś pisał o tłoczkach z transita, które ponoć pasują po ich uprzednim skróceniu u tokarza (a są łatwo dostępne). Ewentualnie kupisz oryginalne do 2CV. Ale musisz być dobrej myśli, może twoje są ok :D

Najtrudniejsze było wypchnięcie zapieczonych tłoczków z zacisków. Przyda się też szczelinomierz, żeby później wszystko dobrze złożyć. Dobrze byłoby też, gdybyś miał klucz do przewodów hamulcowych a nie zwykły płaski, żeby przypadkiem nie obrobić końcówki.

Jak się czujesz na siłach, to pewnie dasz radę, musisz tylko pamiętać, że to jednak hamulce, a hamulce warto mieć zrobione dobrze, żeby czuć się bezpiecznie usmiech

Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2013-11-04 18:39:02
 
offline filip77
użytkownik
T:8 P:48
Dodany: 2013-11-04, 18:44:57

Dzięki za info...kiedyś miałem kadeta i postanowiłem sobie wymienić klocki sam...lewa strona pyk pyk 15 min i poszło:-) prawa strona pyk pyk 3h uszkodziłem tarcz siłując się brechami :-)nowe tarcze, cylinderek i kupa problemów...więc chyba podjadę do tych co robili bo może być różnie...

Liczba wyświetleń: 2203
Oglądasz posty 31 - 35 z 35
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień