po malutku zaczynam...

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVpo malutku zaczynam...
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-07-24, 13:42:20

Tak, dziękuję za podpowiedzi. To bardzo możliwe że może nastąpić deformacja klatki nadwozia szczególnie w czasie jednoczesnej wymiany progów i podłogi. Mam to już związane lecz mimo to przed spawaniem podłóg i progów i tak będę jeszcze przypasowywał drzwi dla zachowania całkowitej pewności przylegania do profili. Dokładność wykonania - sam to stwierdziłem na podstawie wykonanych pomiarów oryginalnego nadwozia - wynosi 5mm. A i tak najważniejsze jest dopasowanie drzwi tak aby nie było szpar - cała reszta ma bezpośredni związek z geometrią ramy. Rama też może wiele znieść biorąc pod uwagę że większość użytkowników 2cv jeździ na ramach naprawianych za pomocą spawarki a to prowadzi do deformacji. Sam mam ramę spuchniętą od rdzy- jednak samochód nie dawał po sobie tego poznać prowadził się równo i pewnie nawet przy 125km/h

 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2013-07-24, 16:00:25

Masz rację, każda kaczka to niepowtarzalny orginał.

Najważniejsza jednak przy pracach renowacyjnych jest precyzyjne określenie stanu ramy.
Moja była złamana i przyspawana do budy - i to był poważny problem przy metamorfozie mojej kaczki.

P.S.
125 km/h to dopiero wynik.
Moja po remoncie jest na dotarciu, więc jej jeszcze nie sprawdzałem,
ale przed remontem jechała ponad 110 km/h,
oczywiście na autostradzie :)

Ostatnio edytowany przez: Mpool, 2013-07-24 16:01:38
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-08-11, 15:56:54

wpasowałem nowy próg i podłogę z lewej strony. Gotowe elementy nie zmuszają do wielogodzinnego dopasowywania do drzwi. Montujesz - i pasują. sprawdzałem drzwi przód i tył opierają się w tych samych miejscach. Pozostało jeszcze wszystko pospawać do końca i zgrzać podłogę z progiem. Nowe kawałki słupków łączę za pomocą kleju do nadwozi i włożonej w środek hamskiej półcalowej rurki ze złomu.

spinaczZałączniki
IMG_3968.JPG IMG_3968.JPG (rozmiar: 2.12 MB, pobrań: 35) Pobierz
IMG_3973.JPG IMG_3973.JPG (rozmiar: 1.86 MB, pobrań: 34) Pobierz
IMG_3970.JPG IMG_3970.JPG (rozmiar: 1.91 MB, pobrań: 36) Pobierz
IMG_3971.JPG IMG_3971.JPG (rozmiar: 1.77 MB, pobrań: 34) Pobierz
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2013-08-11, 19:38:47

Pięknie Ci to wszystko wychodzi, gratuluję i trzymam kciuki ok
ps. jak wygląda sprawa ramy Twojej 2CVki, będziesz pomimo rdzy ją reanimował? Mam pytanie gdzie zamawiałeś progi i podłogę?, jaki jest koszt i jakość wykonania zamienników jak mogę wiedzieć?

Ostatnio edytowany przez: Fougasse, 2013-08-11 19:42:10
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-08-11, 20:11:21

dzięki za ”kciuki” Nie chcę remontować mojej ramy - już to kiedyś robiłem i doszedłem do wniosku że nie warto - jest to działanie doraźne. Kupiłem nową - leży na odródku i czeka na swoją kolejkę. Wszystkie części kupowałem w http://www.treffpunkt-citron.de/gambio/
ceny też tam znajdziesz. Jakość obsługi nie za wysoka - być może nie sezon lecz towar najwyższej jakości.

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2013-08-12, 10:29:43

Mnie też czeka generalny remont. I wymiana ramy. Ale sam nie potrafię tego zrobić. Mam nadzieję, że kolor pozostawisz ten sam. Ja na pewno. Powodzenia.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-08-12, 11:17:49

Noel
I wymiana ramy.


Nic się nie martw - szlak mamy przetarty :)
Po zimie kaczuszka będzie jak nowa... I znów nie będę mógł Cię dogonić na LGP ;)

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2013-08-12, 18:34:16

Noel
Mnie też czeka generalny remont. I wymiana ramy.


Noelku Twoja Kaczuszka na wszystkich zdjęciach prezentuje się jak laleczka. Naprawdę potrzebuje remontu? Ja pomalutku kończę blacharkę wszystkich jasno-szarych elementów mojej Charlestonki. Na jesień, po sezonie podrzucę jakieś fotki. Pomału i mozolnie idziemy do przodu usmiech

 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-08-12, 22:42:51

O kolorze decyduje żona - wybrała taki jak jest. ten kolor pasuje do norweskich fiordów, nieba północy. Tam zabiorę żonę zaraz po remoncie cytryny (planuję 2014) A na razie szara rzeczywistość. Wymiana podłóg i spawanie słupków. Zostało tylko zgrzewanie lewej strony - ale to najprzyjemniejsza robota. Mam nadzieję że prawa strona pójdzie dużo szybciej - nie będę tyle się zastanawiał nad wszystkim. Wreszczie wieloklin przekładni kierowniczej wypada na środku a nie trze o górną krawędź otworu, wypada gumka, leje się woda itd...

Ostatnio edytowany przez: SERVICEMAN, 2013-08-12 22:48:03
spinaczZałączniki
IMG_3983.JPG IMG_3983.JPG (rozmiar: 1.56 MB, pobrań: 28) Pobierz
IMG_3982.JPG IMG_3982.JPG (rozmiar: 1.72 MB, pobrań: 41) Pobierz
IMG_3988.JPG IMG_3988.JPG (rozmiar: 1.98 MB, pobrań: 38) Pobierz
IMG_3986.JPG IMG_3986.JPG (rozmiar: 1.65 MB, pobrań: 39) Pobierz
IMG_3985.JPG IMG_3985.JPG (rozmiar: 2.08 MB, pobrań: 41) Pobierz
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-08-13, 09:16:49

Mpool
125 km/h to dopiero wynik.


... z górki i z wiatrem, na oponach z obniżonym profilem ...

Panowie, porównajcie te wartości do prędkości rzeczywistych, a nie wskazywanych przez licznik w samochodzie. A z drugiej strony, po co tak szybko jechać takim samochodem?!

Liczba wyświetleń: 12724
Oglądasz posty 11 - 20 z 232
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień