po malutku zaczynam... |
||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Renowacje Citroenów 2CV › po malutku zaczynam... | ||||||||||||||||
|
Dodany: 2013-07-24, 13:42:20
Tak, dziękuję za podpowiedzi. To bardzo możliwe że może nastąpić deformacja klatki nadwozia szczególnie w czasie jednoczesnej wymiany progów i podłogi. Mam to już związane lecz mimo to przed spawaniem podłóg i progów i tak będę jeszcze przypasowywał drzwi dla zachowania całkowitej pewności przylegania do profili. Dokładność wykonania - sam to stwierdziłem na podstawie wykonanych pomiarów oryginalnego nadwozia - wynosi 5mm. A i tak najważniejsze jest dopasowanie drzwi tak aby nie było szpar - cała reszta ma bezpośredni związek z geometrią ramy. Rama też może wiele znieść biorąc pod uwagę że większość użytkowników 2cv jeździ na ramach naprawianych za pomocą spawarki a to prowadzi do deformacji. Sam mam ramę spuchniętą od rdzy- jednak samochód nie dawał po sobie tego poznać prowadził się równo i pewnie nawet przy 125km/h
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2013-07-24, 16:00:25
Masz rację, każda kaczka to niepowtarzalny orginał.
Ostatnio edytowany przez: Mpool, 2013-07-24 16:01:38
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2013-08-11, 15:56:54
wpasowałem nowy próg i podłogę z lewej strony. Gotowe elementy nie zmuszają do wielogodzinnego dopasowywania do drzwi. Montujesz - i pasują. sprawdzałem drzwi przód i tył opierają się w tych samych miejscach. Pozostało jeszcze wszystko pospawać do końca i zgrzać podłogę z progiem. Nowe kawałki słupków łączę za pomocą kleju do nadwozi i włożonej w środek hamskiej półcalowej rurki ze złomu.
|
![]() |
(rozmiar: 2.12 MB, pobrań: 35) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 1.86 MB, pobrań: 34) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 1.91 MB, pobrań: 36) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 1.77 MB, pobrań: 34) | Pobierz |
Pięknie Ci to wszystko wychodzi, gratuluję i trzymam kciuki
ps. jak wygląda sprawa ramy Twojej 2CVki, będziesz pomimo rdzy ją reanimował? Mam pytanie gdzie zamawiałeś progi i podłogę?, jaki jest koszt i jakość wykonania zamienników jak mogę wiedzieć?
dzięki za ”kciuki” Nie chcę remontować mojej ramy - już to kiedyś robiłem i doszedłem do wniosku że nie warto - jest to działanie doraźne. Kupiłem nową - leży na odródku i czeka na swoją kolejkę. Wszystkie części kupowałem w http://www.treffpunkt-citron.de/gambio/
ceny też tam znajdziesz. Jakość obsługi nie za wysoka - być może nie sezon lecz towar najwyższej jakości.
Mnie też czeka generalny remont. I wymiana ramy. Ale sam nie potrafię tego zrobić. Mam nadzieję, że kolor pozostawisz ten sam. Ja na pewno. Powodzenia.
O kolorze decyduje żona - wybrała taki jak jest. ten kolor pasuje do norweskich fiordów, nieba północy. Tam zabiorę żonę zaraz po remoncie cytryny (planuję 2014) A na razie szara rzeczywistość. Wymiana podłóg i spawanie słupków. Zostało tylko zgrzewanie lewej strony - ale to najprzyjemniejsza robota. Mam nadzieję że prawa strona pójdzie dużo szybciej - nie będę tyle się zastanawiał nad wszystkim. Wreszczie wieloklin przekładni kierowniczej wypada na środku a nie trze o górną krawędź otworu, wypada gumka, leje się woda itd...
![]() |
(rozmiar: 1.56 MB, pobrań: 28) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 1.72 MB, pobrań: 41) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 1.98 MB, pobrań: 38) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 1.65 MB, pobrań: 39) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 2.08 MB, pobrań: 41) | Pobierz |