po malutku zaczynam...

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVpo malutku zaczynam...
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-10-30, 20:19:23

Na prawdę świetnie to wygląda. Robota nie tylko dobra ale i elegancka. Powiedz mi, po co skręcałeś śrubkami dół nadkola?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-10-30, 20:22:02

A. Już się doczytałem. :)

 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-11-06, 16:39:19

Już mnie trochę zmęczyła ta blacharka więc zabrałem się za zawieszenie. Przy pomocy najważniejszego narzędzia do codziennej obsługi i drobnych napraw Citroenów 2V czyli szlifierki kątowej zajrzałem do sprężyn. Uważam że całą winę za zaistniałą sytuację powinna wziąć na siebie mała biedna filcowa uszczelka, która poddała się i wpuściła wodę w skomplikowany zespół czasami nazywany tubusami, perszingami itp..
Odpowiednie części już zamówiłem. Sprężyny rozciągnę na zimno u kowala.

spinaczZałączniki
IMG_4527.JPG IMG_4527.JPG (rozmiar: 2.01 MB, pobrań: 24) Pobierz
IMG_4520.JPG IMG_4520.JPG (rozmiar: 1.94 MB, pobrań: 25) Pobierz
IMG_4523.JPG IMG_4523.JPG (rozmiar: 2.12 MB, pobrań: 30) Pobierz
IMG_4531.JPG IMG_4531.JPG (rozmiar: 2.09 MB, pobrań: 22) Pobierz
IMG_4533.JPG IMG_4533.JPG (rozmiar: 2.05 MB, pobrań: 27) Pobierz
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2013-11-06, 20:29:11

SERVICEMAN
Przy pomocy najważniejszego narzędzia do codziennej obsługi i drobnych napraw Citroenów 2V czyli szlifierki kątowej


ok dziś też używałem tego kosmetycznego przyboru usmiech Kupa śmiechu i zabawy z tarczą listkowo-ścierno!


 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2013-11-06, 21:05:30

Już idą w ruch takie narzędzia ;)
że temat może warto zmienić na - po malutku kończę :)

 
offline filip77
użytkownik
T:8 P:48
Dodany: 2013-11-06, 23:18:46

widziałem gdzieś żeby się dołem buda nie zeszła to koleś pospawał wnętrze rurkami na X lewe drzwi słupek (gdzie zawiasy)z tyłem prawym gdzie zamek od rzwi i po przekątnej ...

 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-11-06, 23:24:57

Do końca jeszcze kawał drogi a ze szlifierką się już nigdy nie rozstanę - to piękne narzędzie. Na razie muszę poznać wszystkie genialne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest kostrukcja zawieszenia. Myślę że przyczyną negatywnych wyników testów amortyzatorów mogą być przyrośnięte rdzą gwintowane prowadnice cięgien do talerzyków z odbojnikami. Tubusy powinny ”pływać” pomiędzy uchwytami w ramie aby dać możliwość pracy gumowym odbojnikom. W moim przypadku z obu stron na przodzie było sztywno (niebezpiecznie to zabrzmiało)i musiałem użyć swojego kochanego narzędzia aby wogóle wyjąć tubusy.
Jak już złożę wszystko do kupy to czym to wszystko nasmarować? Olej czy smar czy może jest jeszcze jakiś inny patent?

 
offline filip77
użytkownik
T:8 P:48
Dodany: 2013-11-07, 00:18:40

http://www.2cvclub.pl/dokumentacja/Schmierplan 2cv.pdf


a na moje to olej w silnik i skrzynię,resztę smar (kalamitki sprężyny itp) a w przeguby smar grafitowy...
w dokumentacji jak poszperasz to znajdziesz coś wiecej


Ostatnio edytowany przez: filip77, 2013-11-07 00:22:09
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-12-19, 15:14:43

Kontynuuję remont blacharski budy lecz już nie sam. Zleciłem to Pracowni Rekonstrukcji Zabytków Motoryzacji - w skrócie Jacek ”hurtovnia2cv” Mam teraz trochę więcej czasu aby zająć się silnikiem i podwoziem. Zdjęcia robił hurtownia2CV - ta informacja jako akt obrony praw autorskich

Ostatnio edytowany przez: SERVICEMAN, 2013-12-19 15:18:44
spinaczZałączniki
2013.12.17- 012.jpg 2013.12.17- 012.jpg (rozmiar: 3.41 MB, pobrań: 21) Pobierz
2013.12.09- 020.jpg 2013.12.09- 020.jpg (rozmiar: 3.44 MB, pobrań: 23) Pobierz
2013.12.17- 006.jpg 2013.12.17- 006.jpg (rozmiar: 3.37 MB, pobrań: 20) Pobierz
2013.12.11- 004.jpg 2013.12.11- 004.jpg (rozmiar: 3.64 MB, pobrań: 24) Pobierz
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2013-12-19, 15:25:09

Zrobiłem remont sprężyn - czyli zabezpieczone antykorozyjnie, pomalowane nasmarowane smarem do łożysk, tubusy wyczyszczone od środka, tłoki tubusów umyte, wyczyszczone i nasmarowane. Zamontowałem dwa nowe cięgła na przód oraz wspawałem dwa nowe dekielki na przód tubusów. Pozostało tylko pomalować na czarno farbą do podwozia Novol.
Sprężyny także były rozciągnięte z tego powodu nie można było ich upakować w tubusach, jednak wizyta u kowala za free rozwiązała ten problem. Sprężyny mają 5mm luzu w tubusach - tak jak chciałem.

Ostatnio edytowany przez: SERVICEMAN, 2013-12-19 15:27:29
spinaczZałączniki
IMG_4704.JPG IMG_4704.JPG (rozmiar: 1.96 MB, pobrań: 25) Pobierz
IMG_4706.JPG IMG_4706.JPG (rozmiar: 2.06 MB, pobrań: 23) Pobierz
IMG_4707.JPG IMG_4707.JPG (rozmiar: 2.07 MB, pobrań: 22) Pobierz
Liczba wyświetleń: 12726
Oglądasz posty 31 - 40 z 232
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień