Zapłon elektroniczny |
|||||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Zapłon elektroniczny | |||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-21, 18:08:16
Czy Ktoś się z tym spotkał, a może ma zainstalowane, lub coś słyszał o tym rozwiązaniu? Proszę o opinię.
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-21, 18:28:43
mhm juz chyba był gdzieś temat tu na forum o tym cos mi sie zdaje.
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-21, 20:37:14
Witaj Andrzeju. Zrobiłem taki moduł zapłonowy i na nim jeżdżę. Od razu aby zamontowałem płytkę, silnik zaczął inaczej pracować - praca była równiejsza, motor lepiej reagował na pedał gazu i zaczął lepiej palić. Przerwę na świecach mam ustawioną 1 mm. W przypadku awarii - uszkodzenia układu, do oryginału wracasz w ciągu 30 sekund - przełożenie kabli na cewce zapłonowej. Zalecają jeszcze odłączyć kondensator, ale ja tego nie zrobiłem, aby szybko móc wrócić do oryginału - w razie czego. Jeżdżę już rok i wszystko działa i buczy. Mówię oczywiście o najprostszym układzie zapłonowym, bez jakichś wy-dziwów .Niektórzy krytykują wsadzanie elektroniki do kaczki, ale taką elektronikę można pominąć. Osobiście polecam.
Ostatnio edytowany przez: ural, 2010-05-07 10:59:59
|
![]() |
(rozmiar: 50.15 KB, pobrań: 214) | Pobierz |
---|
Rozumiem, że zrobiłeś sobie sam ten element zapłonu. Ja nie jestem elektronikiem, więc muszę korzystać z gotowych rozwiązań. Czy to co jest oferowane na podanej stronie spełni swoje zadanie?.
Uważam, że jeśli to ma poprawić jakość pracy silnika, to żadna Kaczka nie powinna się przed tym bronić.
Andrzeju, ja też nie jestem elektronikiem. Części kupiłem w sklepie, polutowałem jak na schemacie, wsadziłem u pudełko po małej kasetce i podłączyłem. Wykonane własnoręcznie elementy bardziej cieszą - spróbuj się pobawić. Jak nie wyjdzie, kupisz gotowe.
Na zdjęciu wisi bezwładnie i czeka na podłączenie. Teraz jest pod cewką zapłonową i nie rzuca się w oczy.
![]() |
(rozmiar: 76.4 KB, pobrań: 210) | Pobierz |
---|
Dzisiaj zmontowałem jeszcze jeden moduł zapłonowy do motocykla - URALA M63. Jest zbudowany na szybkim tranzystorze kluczącym . O dziwo sprawuje się wyśmienicie mimo, że w motorku mam oryginalną 6 wolt - ową instalację. Jedyny warunek, to taki, że minus musi być na masę. Zabrało mi to pół minuty - przemagnesowanie prądnicy i wszystko chodzi i buczy. Naprawdę nie mam czasu na ,, produkcję ,, modułu a z chęcią bym po jednym Wam wszystkim ofiarował. Jeszcze raz proponuję własnoręcznie wykonać - popatrzcie na foty.
- a podłączenie - cztery kabelki : masa, + , sygnał z przerywacza i sygnał na cewkę zapłonową. Wszystko jest opisane w linku powyżej.
![]() |
(rozmiar: 90.98 KB, pobrań: 203) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 71.21 KB, pobrań: 212) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 71.85 KB, pobrań: 211) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 63.85 KB, pobrań: 203) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 65.75 KB, pobrań: 187) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 68.18 KB, pobrań: 188) | Pobierz |
witam,
rozlecial mi sie zaplon w kaczce, tzn, regulator obrotów na wałku.
Czy ten zapłon elektroniczny zastepuje cała mechanikę? Prosze o poradę bo jest to mój codzienny srodek lokomocji.
Witam.Raczej zapłon elektroniczny nie pomoże jemu jest też potrzebny regulator odśrodkowy kąta zapłonu.Pozdrowienia