Zapłon elektroniczny

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Zapłon elektroniczny
 
offline kret1
T:0 P:2
Dodany: 2010-03-10, 16:36:52

Dzieki za opowiedz , ale znalazłem chyba cos co zastepuje cały zapłon. Wyczytalem ze do zamontowania trzeba zdemontowac odsrodkowy regulator ktory sie rozpadłd. Tylko strasznie drogie!
http://www.allegro.pl/item905030024_citroen_2cv_elektroniczny_zaplon.html

Ostatnio edytowany przez: kret1, 2010-03-10 17:05:25
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2010-03-11, 08:17:03

Ural - czemu sie nie chwalisz ze swojej produkcji ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=952439055

Wydaje mi się jednak że kableki są nieco za cienkie

 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2010-03-11, 08:47:20

Hej. Pochwaliłem się, założyłem nowy temat w dziale ,, sprzedam,, Był przez chwilę na bocznym pasku - pięciu ostatnich tematów, lecz się już schował. Odnośnie kabelków nie ma potrzeby grubszych, ponieważ są to kable ,, sygnałowe ,, nie mające wpływu na moc iskry i nasycenie cewki. Cewka jest zasilana swoim przewodem. Pozdrawiam.

 
offline jankiel2cv
użytkownik
T:13 P:201
Dodany: 2010-03-11, 17:02:04

Dlaczego odstęp na świecy aż 1mm,a nie np.1,5,1,2,09 itd.Czy nie przyczyni się to do zżycia paliwa lub wypalania tłoka?
Tam gdzie odsyłasz do poczytania,piszą o radiatorze,czyli chłodzeniu.Twoja puszka jest plastykowa.Czy to się grzeje.Z tego co tam piszą to elektronik się czegoś dowie,mnie laikowi ani czytać się nie chce,bo to czarna magia.Rozumiem że przerywacz też pracuje jakby
tego urządzenia nie było.A jak przerywacz się wytopi,czy ramię się wyrobi i zaniknie iskra,to użytkownik nawet o tym nie wie,a auto dalej jedzie.Ja to kupię od Ciebie,ale zrób mi z grubszymi kablami.Jeżeli wystarczy ”sekund pięć”na przejscie do ustawień fabrycznych,to można to traktować jako założony drugi zapasowy przerywacz.Np.wysiada org.przerywacz,maska w górę,jakiś kabelek przy cewce zamieniam i jadę dalej na tym patencie.Tak to sobie wyobrażam.Albo jeden tydzień na przerywaczu,drugi na tym module,i na odwrót.Wszak sekundy mają wystarczyć na podpięcie czy rozpięcie.
Czy dobrze to rozumiem.Z elektryki wiem że aku + to prąd,minus masa.jankiel smutas

 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2010-03-12, 10:39:45

Jankiel zadałeś dużo pytań, zasiałeś ziarno zwątpienia, wizję uszkodzenia silnika i zwiększenia zużycia paliwa - większe koszty, a sprawa ma się wręcz odwrotnie. Założenie modułu pociąga za sobą tylko i wyłącznie same korzyści. Aby to wszystko pojąć , trzeba wrócić do podstaw elektro - mechaniki, a tego materiału jest trochę. Wniosek nasuwa mi się jeden, że i tak sam nie założysz moduły w swoim samochodzie tylko znajomy elektronik. Odnośnie przerywacza, to on pozostaje w aucie na swoim miejscu, ponieważ on steruje modułem. Płynie przez niego prąd o natężeniu mikro amperów w celu samoczyszczenia styków. Przez to wytrzymuje większe przebiegi - nie wypalają się platynki , nie zmienia się przerwa, brak iskrzenia i pochłaniania przez to zjawisko energii. Radiator jest również u mnie w pudełku. To ten sam moduł o którym pisałem, tylko zamknięty w eleganckim pudełeczku. Poza tym, radiator nie może dotykać blach samochodu - masy. Jako temat do rozważań napiszę, że w ruskich moto,, + ,,idzie na masę , a ,, - ,, na instalację ( kable )jak choćby w moim Uralu. ( Było tak, ale zmieniłem biegunowość prądnicy i jest już ,, normalnie ,,. )

Troszkę esencji zapożyczonej - cyt. :
We wszystkich samochodach z zapłonem iskrowym i przerywaczem mechanicznym można zastosować ”elektronikę” likwidującą wady klasycznych układów zapłonowych. Bez względu na ilość cylindrów można stosując moduły zapłonowe poprawić osiągi i elastyczność pracy silnika i jednocześnie zmniejszyć spalanie. Umożliwia to wyeliminowanie ”wypadania” zapłonów i wykorzystanie całego dostarczanego do silnika paliwa. Zjawisko ”wypadania” zapłonów powstaje głównie w niskim zakresie prędkości obrotowej silnika i powoduje nierównomierną prace i szarpanie. Jest ono przyczyną szybszego zużywania się podzespołów silnika.

Silniki z układem zapłonowym opartym o przerywacz mechaniczny mają szereg wad powodujących rozregulowywanie się zapłonu, ”wypadanie” zapłonów a w efekcie zwiększone i nieefektywne zużycie paliwa, spadek mocy. Wyeliminowanie tych dwóch podstawowych wad klasycznych układow zapłonowych umożliwia dokładne, całkowite spalenie mieszanki co poprawia elastyczność pracy silnika nawet w najniższym zakresie obrotów, umożliwia zapłon uboższej mieszanki czyli szybsze wyłączenie ”ssania” i zwiększa wielokrotnie okresy pomiędzy koniecznymi regulacjami zapłonu.

Silniki Citroena 2CV z powodu utrudnionego dostepu do przerywacza i kondensatora (ukryte za wentylatorem) po modyfikacji mają dodatkowo przedłużone okresy pomiędzy koniecznymi regulacjami. Kondensator przerywacza jest odłączany ponieważ jest już niepotrzebny

Podstawową wersją jest moduł STS-12 (cena 70 zł) oparty na nowoczesnym , szybkim tranzystorze kluczującym umożliwiającym uzyskanie bardzo wysokiej energii wyładowania nawet z cewek 3 omowych.

Najtańszy moduł STU-12 (cena 36 zł) jest wykonany z tanich podzespołów i daje zdecydowaną poprawę pracy silnika w stosunku do pracy z samym przerywaczem ale uzyskiwane wyładowania są krótsze niz uzyskane przy współpracy z wersjš STS-12.


Reasumując powyższe i wyprzedzając nie zadane jeszcze pytania powiem, że moduł nie uczyni z Waszych pojazdów wyścigówek ,moc nie wzrośnie do 50 KM, zużyte silniki nie naprawią się samoistnie, spalanie nie spadnie do 2 litrów na 100 km. itp. Jest to tylko bajer ułatwiający życie z naszymi ,, pociechami ,, w codziennej eksploatacji..

Ostatnio edytowany przez: ural, 2010-03-12 13:40:55
 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2010-03-13, 11:34:50

Do Jankiela - przepraszam że tu, ale nie mogę złapać kontaktu.
Jankiel, Twoja wiadomość doszła, ale do Ciebie za nic nie mogę wysłać. Napisz mi swój prywatny adres mailowy lub podaj tel. do siebie

 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2010-03-20, 22:26:27

Żeby nie było wg przysłowia ,, szewc w dziurawych butach chodzi ,, , wymieniłem sobie moduł z ,, prowizorki,, - pierwsza sztuka na poczciwy w pudełeczku.

moduł.JPG
Plik: moduł.JPG

spinaczZałączniki
moduł.JPG moduł.JPG (rozmiar: 123.11 KB, pobrań: 164) Pobierz
 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2010-03-21, 08:35:30

Jakiej wielkości radiator zastosowałeś? Mam już gotową płytkę i tylko pozostaje dobrać radiator. Może prześlesz fotkę pytanie

 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2010-03-21, 10:02:40

Witaj. Pisałem o częściach, ale temat troszkę jest rozrzucony. Radiatory dobierałem do płytki i żeby pasował w pudełko. Z obliczeń fizycznych, radiator ma wypromieniowywać 36W.

spinaczZałączniki
radiator1.jpg radiator1.jpg (rozmiar: 83.18 KB, pobrań: 171) Pobierz
radiator2.jpg radiator2.jpg (rozmiar: 85.81 KB, pobrań: 171) Pobierz
radiator3.jpg radiator3.jpg (rozmiar: 63.85 KB, pobrań: 150) Pobierz
radiator4.jpg radiator4.jpg (rozmiar: 67.21 KB, pobrań: 177) Pobierz
 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2010-04-08, 21:58:01

Pytanie do Urala (może nie tylko). Złożyłem cały moduł, zapakowałem w pudełko i wystają 4 przewody.
Masa......wiem gdzie podłączyć,
+ ...... gdzie najbezpieczniej dołączyć?
Cewka .... który przewód zdjąć z cewki i co z nim zrobić ?
Przerywacz .... który to przewód i jak to połączyć ?

Wiem że pytania są beznadziejne, ale nie lubię robić instalacji elektrycznych, więc wolę się spytać niż sam kombinować.
MILE WIDZIANE ZDJĘCIA POŁĄCZONYCH KABLI

Liczba wyświetleń: 14624
Oglądasz posty 11 - 20 z 63
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 39 (441016)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień