Zapłon elektroniczny |
|||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Zapłon elektroniczny | |||||||
|
|||||||
|
Dodany: 2010-04-08, 22:48:49
Hej. Zeszło się, bo musiałem strugać kredki. A więc :
Ostatnio edytowany przez: ural, 2010-04-08 22:55:09
|
![]() |
(rozmiar: 69.13 KB, pobrań: 162) | Pobierz |
---|
Ural ten rysunek powinieneś umiescic tu:
http://2cvclub.frix.pl/tematy/44740/kacza-sztuka
Witam.Tak patrzę na ten rysunek,także mój otrzymany z modułem i zastanawiam się.dlaczego ten czarny kabel od modułu idzie do przerywacza gdzieś pośrodku jego kabla,skoro potem ten kabel z przerywacza idzie do cewki.Nie prościej też go /tego brążowego/połączyć do cewki razem z czarnym przy cewce?
I tak się tam z kablem od przerywacza spotykają.I dlaczego jest ten czarny z linią przerywaną?Może nie musi być w ogóle podłączany,aby kondensator był połączony na stałe,jakby modułu nie było.
W załżczeniu dwa schematy - oryginalne podłączenie w samochodzie ( bez modułu ), oraz podłączony moduł. Lepiej nie mogę tego wytłumaczyć. !!!
![]() |
(rozmiar: 30.81 KB, pobrań: 160) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 31.76 KB, pobrań: 159) | Pobierz |
To kabel z przerywacza zdjąć z cewki,połączyć go z czarnym z modułu i ok.Na poprzednim rysunku jest cienka czarna linia,tzn.kabel idący do cewki do którego podpiąłęś czarny z modułu i to wprowadzało w błąd.
Myślałem że ma też zostać ,więc dlatego pytałem,czemu czarnego z modułu nie dać bezpośrednio do cewki.
Zresztą ja i tak tego nie podłacze-trzeba kable sztukować,bo z błotnika za krótkie a resztę mi zrobi kol.Herbi,tzw.doktor od elektryki.Złota rączka.Tylko trzeba do Gliwic skoczyć.Powiada że założy kostkę,po rozłączeniu której momentalnie kaczka wraca do ustawień fabrycznych w razie awarii modułu.
Czasami lepiej się nie spieszyć. Teraz jest dla mnie jaśniej i może uda mi się podłączyć (szkoda , że nie mam takiego doktora pod ręką)
Ural, to jak z tym kondensatorem, zostawić go czy nie? Albo inaczej, może stać się coś złego jak zostanie?
Pozdrawiam
Kondensator pozostaw. W zasadzie nic nie zmieniaj i nie przestawiaj. Jak pisałem, w przypadku jakiejś awarii możesz momentalnie połączyć dwa kable z sobą i jedziesz na oryginalnej instalacji. Kondensator nic nie robi w układzie z modułem, nie wyłapuje iskry, bo iskra nie występuje. Osobiście jeżdżę z kondensatorem i jest wszystko OK. Musisz zapewnić tylko właściwe połączenie przewodów, dobrą masę i trochę powietrza do opływania modułu - oddawanie ciepła.