Nasze kaczuszki i kaczątkaczyli wieści z Szuflandii |
||||||||||||||||
2cvclub › 2CV FILMY - FOTKI - GA... › Nasze ”kaczki” › Nasze kaczuszki i kaczątka | ||||||||||||||||
|
Dodany: 2013-06-02, 16:32:08
Wielkiej historii odciskającej się w malutkich rzeczach ciąg dalszy.
|
![]() |
(rozmiar: 123.95 KB, pobrań: 42) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 119.14 KB, pobrań: 43) | Pobierz |
W zeszłym tygodniu na ulicach Lublina pojawił się Renault 4, który przez lata raczej stał w garażu. Ponieważ jest to samochód, obok którego obojętnie nie przejdzie żaden miłośnik kaczuszek, od dawna miałem zamiar pokazania kilku miniaturek czwórki. To konkurent 2CV, również obdarzony wdziękiem. Praktyczny i ekonomiczny. Produkowany w okresie od 1961 r. do 1992 r. W niektórych latach był najczęściej kupowanym samochodem osobowym na rynku francuskim. Któż z nas nie myślał o posiadaniu takiego R 4. Są tacy, którzy je mieli. Renault 4 to przodek równie udanego modelu Kangoo. R 4 produkowane i montowane było także poza Francją.
Najpierw najmniejsze modele Herpa w skali H0. Są tu oprócz cywilnych wersji także strażackie z różnych miast oraz dwa radiowozy francuskiej żandarmerii. Ten żółty z lewej na pierwszy rzut oka wydaje się być R 3, ale przód z grillem nie pozostawia wątpliwości, że to R 4 bez okien między słupkami z tyłu. Metaliczny lakier auta stojącego za żółtą czwórką zdaje się sugerować , że mamy do czynienia z modelem R 4L, czyli z lepiej wyposażoną wersją.
Na kolejnym zdjęciu Renault 4F obok Citroëna Acadiane. Oba to modele Majorette. Citroëna w skali 1:60 już przedstawiałem. Renault jest wykonany w skali 1:55, co pozwoliło zastosować w obu modelach te same koła. Oba mają też identyczny lakier. Model Renault oznaczony jest numerem 230. Na podwoziu nosi oznakowanie renault 4L. Produkowany był przez Majorette w różnych malowaniach i oznakowaniach.
Kolejne dwa modele Norev to R 4 w skali 1:54. Chociaż sprzedane zostały w różnych opakowaniach i w różnych miejscach to są to te same modele. Oba na podwoziach mają logo Renault Toys, ale te przeznaczone dla Renault można było kupić w salonach Renault. Oba opisane są jako Renault 4L 1964. Czarny z bokiem pokrytym malowaniem przypominającym matę ze słomy, to wersja specjalna, którą zaprezentowano w 1963 roku, z myślą o paniach, a nazwano Parisienne. Pomidorowa czwórka sprzedawana jest w serii Norev Retro.
![]() |
(rozmiar: 126 KB, pobrań: 42) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 149.94 KB, pobrań: 35) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 166.57 KB, pobrań: 34) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 140.64 KB, pobrań: 32) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 154.69 KB, pobrań: 34) | Pobierz |
Czwórkowa uczta, piękne! sporo ich. Kupiłem kiedyś w lumpexie dziwny model 4-ki z majorette. Jakby oklatkowany z wyciętymi drzwiami, troche jakby buggy. Na spodzie bez słowa o renault.
Prezentuje dzisiejszy łup giełdowy; słynna naklejka (przynajmniej na terenie Niemiec w latach 80tych) w worze na planie drugim pacynka-myjka kaczucha, będe ją miał na ręce w czasie jazdy.
Ponadto w bonusie szczecińska artystyczna prawdziwa czwórka.
![]() |
(rozmiar: 334.9 KB, pobrań: 44) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 1.42 MB, pobrań: 44) | Pobierz |
Citroën Mehari kojarzy nam się bardzo z żandarmami z Saint-Tropez i wakacjami. Nie możemy jednak zapominać, że to również był pojazd skonstruowany z myślą o rolnikach. Przypomina o tym fragment prospektu służącego za tło modelu Norev Retro w skali 1:54. Taki sam model z zielonym nadwoziem prezentowałem wcześniej http://www.2cvclub.frix.pl/temat/216123/nasze-kaczuszki-i-kaczatka/7 . Ciekawostką jest zamieszczone (u dołu) w prospekcie zdjęcie rolnika stojącego przy samochodzie i palącego papierosa. To samo zdjęcie wykorzystane jest na okładce. Dziś byłoby to niemożliwe.
![]() |
(rozmiar: 196.55 KB, pobrań: 46) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 191.33 KB, pobrań: 43) | Pobierz |
Wczoraj dołączył do nas nowy kolega VISA1979. Nie wypada mi zatem pokazać innego modelu niż Citroëna Visa. Zatem przedstawiam: Citroën Visa1982 hiszpańskiej Guardia Civil w skali 1:43 firmy Altaya.
Wprawdzie to już model auta po faceliftingu przeprowadzonym w roku 1981, ale za to sfotografowany na tle l’auto-journal z października 1978 roku. Numeru czasopisma zawierającego pełny test drogowy najnowszego wówczas dziecka z zakładów Citroën. Pierwsze Visy pogwizdywały wesoło zmodernizowanymi silnikami pochodzącymi od modelu 2CV.
Visa, mimo modernizacji i facelifingu nie przeżyła 2CV. Jej produkcję zakończono w roku 1989. W wersji towarowej oznaczonej C15 żyła aż do roku 2005 http://2cvclub.frix.pl/temat/1734252/jeszcze-o-citro-nie-c15 .
![]() |
(rozmiar: 133.03 KB, pobrań: 44) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 148.91 KB, pobrań: 38) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 142.77 KB, pobrań: 40) | Pobierz |
Było już nieco o wdzięcznych Corgi Cameo http://www.2cvclub.frix.pl/temat/216123/nasze-kaczuszki-i-kaczatka/25 http://www.2cvclub.frix.pl/temat/216123/nasze-kaczuszki-i-kaczatka/26 , ale wątku jeszcze nie wyczerpaliśmy.
Żółty lakier i nadwyrężone zawieszenie zdradzają, że mamy do czynienia z Citroënem 2CV James Bond. Skala 1:55 nie pozwala dojrzeć dziur po kulach. Powiedzcie, czyż nie jest to najwdzięczniejszy pojazd agenta 007? Ten bohater filmu Johna Glena Tylko dla twoich oczu z 1981roku dał asumpt do wypuszczenia na rynek, w tym samym roku, serii specjalnej kaczuszki. Modele tej wersji z różnych wytwórni i w różnych skalach prezentowałem już tutaj.
![]() |
(rozmiar: 136.54 KB, pobrań: 36) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 142.28 KB, pobrań: 40) | Pobierz |
Widziałem kaczorka za szybą Żuka. Wyglądają jak równolatkowie.
![]() |
(rozmiar: 169.05 KB, pobrań: 36) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 151.85 KB, pobrań: 40) | Pobierz |
Patrzą jak cielę na malowane wrota… Model w skali 1:43 Del Prado oraz największy w mojej kolekcji w skali 1:1 Automobiles Citroën.
![]() |
(rozmiar: 147.03 KB, pobrań: 42) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 205.61 KB, pobrań: 40) | Pobierz |
Ten największy najbardziej mi się podoba
Wojtuś, a może byś jakiegoś BX-a wyszperał ze swojej kolekcji