Kronika mojej 2CV-ki

2cvclub2CV FILMY - FOTKI - GA... Nasze ”kaczki”Kronika mojej 2CV-ki
 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2014-03-06, 06:01:17

W tym tempie tylko patrzeć, jak zmieni się Twój awatar. :)

 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2014-03-06, 13:28:24

Piękna robota Herbi. Podoba mi się Twoja dbałość o szczegóły. Ja miesiąc temu przechodziłem przez malowanie silnika i piecyki. Też miałem tego typu wątpliwości. Doszedłem do wniosku żeby zostawić oryginał czyli tak jak było. U mnie wszystko było pomalowane zwykłą hamską farbą (nawet na osłonie silnika był mały zaciek), którą całkowicie zdarłem i położyłem antykorozyjną emalię do podwozi czarny satyn. To samo zrobiłem z piecykami. W piecykach nie malowałem tylko samych rur (wysłoniłem je taśmą uprzednio czyszcząc do żywego) Uważam że w miejscu styku rur i samych piecyków każda farba będzie złazić - nawet taka żaroodporna. Malowałem już kiedyś tłumiki i rury wydechowe i wygląda to ładnie tylko przez pierwsze kilka miesięcy potem i tak wszystko wraca do ”normy” - tak to już jest z tymi farbami. Najlepsze rozwiązanie poprawiające fabrykę to: I tu największy problem- rozebrać ładnie piecyki wyciągnąć rurę i pokryć galwanicznie a samą rurę pokryć tylko na widocznych końcach ceramiką (ceramika tworzy warstwę izolacji cieplnej) - dla mnie to byłby ideał.

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-06, 15:50:38

Też myslałem nad ceraniką,ale nie chciałbym rozbierac tych piecyków.
A gdyby tak końcówki rur zagrzac palnikiem i za nużyć w oleju . Tylko czy ta powstała warstwa była by odporna na taka temperaturę ?
Noel fakt,ze widac świtełko w tunelu,nie zawsze jest to jednak switełko nadziei,czasami jest to światło lokomotywy rotfl
Trochę wydatków jeszcze mnie czeka,a dzisiaj zadzwonili chłopaki z Moto-Hybrid, że nie zrobią mi tego silnika z braku czasu.
Trudno ,pomierzę kompresje i spróbuje go odpalic. To silnik z 90 roku i mam nadzieje ,że będzie OK.

Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-03-06 16:19:09
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2014-03-06, 16:42:32

Tak, to jest największy problem z rozgięciem i ładnym sklepaniem wszystkiego razem do kupy. Chociaż gdyby spróbować zrobić to tylko od dołu to rurka może by wyszła. Przydałby się jeden piecyk na testy.
przehartowanie w oleju na pewno lepiej wyglądałoby po paru latach niż obłażąca farba. Przynajmniej zawsze byłoby czarne, taki lekko skorodowany i przegrzany metal dobrze to znosi ale nie próbowałem tego robić na wydechach.

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-20, 19:23:34

Troszkę udało mi sie podłubać przy autku,powoli zaczyna budzić sie do życia.Dzisiaj zaświeciły tylne lampki.
Udało mi sie też wyczyścic zbiorniczek płynu hamulcowego.Woda + piana aktywna + pisek i wyglada dobrze.
Mam natomist problem z silnikiem.Chłopaki z Moto-Hybrid,którzy najpierw podjęli sie przegladu tego silnika w rezultacie zrezygnowali ,podobno z braku czasu.Niepotrzebnie tyle czasu ten silnik u nich leżał.
Chce pomierzyc stopien sprężania ,wymienic uszczelniacze na wale,uszczelki pod pokrywami zaworów.
Doradzcie,czy gdy sprężanie bedzie OK,robic cos z silnikiem,np głowice,planowanie ,docieranie zaworów ? Czy tylko przepłukac silnik jakims tanim olejem a moze najpierw ropą a potem olejem?
Chce równiez wymienic platynki i kondensator na przerywaczu.Podobno te silniki są niezniszczalne, moze przesadziłem ,są bardzo wytrzymałe?

Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-03-20 19:25:09
spinaczZałączniki
remont 2cv-ki 081.jpg remont 2cv-ki 081.jpg (rozmiar: 569.63 KB, pobrań: 41) Pobierz
remont 2cv-ki 082.jpg remont 2cv-ki 082.jpg (rozmiar: 475.27 KB, pobrań: 26) Pobierz
remont 2cv-ki 083.jpg remont 2cv-ki 083.jpg (rozmiar: 450.77 KB, pobrań: 21) Pobierz
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2014-03-20, 22:07:04

Herbi po co Ci chłopcy z motohybrid? Nie może być tak ze właściciel 2cv z Twoimi zdolnościami nie zrobi przeglądu silnika sam. Rozbierz silnik , wymień wszystkie uszczelki ( komplet kupisz za stówkę)oddzielnie kup simmering duży od strony kola zamachowego bo ten z zestawu jest gówniany (oryginalalny powinien być kierunkowy) kompresją sie nie przejmuj jak będzie źle to zawsze możesz naprawić głowice i pierścienie czy tłoki a nawet cylindry bez wyciągania silnika. Teraz póki masz wszystko na wierzchu to należy zabrać sie za czyszczenie i uszczelnienie bo te silniki może i długowieczne ale na pewno mają problem z wyciekami oleju. O planowaniu głowic zapomnij tego nie robi sie w tych silnikach tam nawet nie ma uszczelek pod głowicą. Umyć, uszczelnić i orać

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-21, 17:28:36

I tak zrobię
Dzisiaj przyszły paski na felgi. Jak to odbieracie?

spinaczZałączniki
Nokia 005.jpg Nokia 005.jpg (rozmiar: 811.85 KB, pobrań: 45) Pobierz
 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2014-03-21, 18:21:21

herbi
I tak zrobię
Dzisiaj przyszły paski na felgi. Jak to odbieracie?
Praktyczniejsze i subtelniejsze niż białe nakładki na opony.


 
offline Pionier_
użytkownik
T:12 P:186
Dodany: 2014-03-21, 19:26:38

Bardzo ładnie to wygląda ... jak możesz daj fotkę z całą budą jestem ciekaw jak to w całości się komponuje ok

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-21, 20:10:58

Narazie efekt mizerny,bo nie ma drzwi ani założonych kołpaków.Ale zawsze mozna je zdjąć jesli nie będzie się to komponowało z całością.
Mam za to inne pytanie odnosnie pasów przednich.Gdzie ma byc zamontowany zwijak,przed słupkiem srodkowym ,czy za.
Zapomniałem zrobic zdjecie przy rozbiórce.
Według mnie za słupkiem przy tylnych drzwiach,wtedy pas lepiej sie układa,ale czy nie przeszkadza wtedy zwijak przy wsiadaniu na tylną kanapę?
PS. Znalazłem zdjęcie w temacie Raffa2 na którym widac,że jednak zwijaki są z przody słupka ,przy przednich drzwiach

Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-03-21 21:03:09
spinaczZałączniki
remont 2cv-ki 001.jpg remont 2cv-ki 001.jpg (rozmiar: 778.2 KB, pobrań: 27) Pobierz
remont 2cv-ki 002.jpg remont 2cv-ki 002.jpg (rozmiar: 766.22 KB, pobrań: 29) Pobierz
Liczba wyświetleń: 25741
Oglądasz posty 131 - 140 z 322
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 64 (441040)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień