Kronika mojej 2CV-ki

2cvclub2CV FILMY - FOTKI - GA... Nasze ”kaczki”Kronika mojej 2CV-ki
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2014-03-29, 02:44:34

Herbi daj znać jak działa ten włącznik świateł dziennych. Stosujesz go przy standardowym regulatorze napięcia ? Sprawdź działanie zestawy przy całym zakresie obrotów i z jakimś innym obciążeniem instalacji bo standardowy regulator napięcia działa różnie.

Ciekaw jestem jak będą świeciły dzienne na przygaszonych ”długich”.


 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-29, 09:00:46

Arek,sczerze mówiąc nie mierzyłem tych wykręconych świec,ale na oko mają długość świec”krótkich”.
Co do świateł,to sprawdzę wszystko jak zamontuje i odpale silnik.
w alternatorze będę miał regulator elektroniczny w obudowie z oryginalnego mechanicznego.
Kupiłem regulator do malucha,jesli bedzie dobrze działał to będzie on,jesli nie to zmontuję samodzielnie według schematu który tu ktos z kolegów na forum zaprezentował.
W kazdym razie napewno opiszę jak działa i regulator i światła.
Myślę ,ze ten regulator świateł również będzie pracował przy regulatorze mechanicznym alternatora ,bo załączenie świateł będzie poprzez układ klucza elektronicznego który wychwytuje moment podskoku napiecia w instalacji.jeśli już zaskoczy ,to wyłączy sie dopiero po wyłączeniu napiecia czyli zgaszeniu silnika,ale sprzawdzę to wszystko

Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-03-29 09:07:00
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2014-03-29, 12:26:30

herbi

Co do tych tulejek na świecach,nikt z Was sie z czymś takim nie spotkał?

paweld
Nie wiem co poeta miał na myśli z tymi tulejkami

Jak to mawia mój kolega - ”pokazuję i objaśniam”:
Te tulejki to fragment większej całości, realizowanej na dodatek na dwa sposoby.
Sposób pierwszy (Visa) - fotka 001.
Sposób drugi - fotka 002.
W obu przypadkach - chodzi o .... (tak się bynajmniej domyślam)
- ..zabezpieczenie przed zanieczyszczeniami, wpadającymi dookoła świecy.. co
- ..rodzaj buforu cieplnego, gwarantującego świecy jak najstabilniejszą temperaturę pracy co
(fantazja autora mogła iść daleko!) :)
Tak czy siak - tulejki są DOSKONAŁE do (wspominanego już na Forum) konkursu pt. ”Co to, k...., jest” diabelek
herbi
Założę więc świece bez tych tulejek

Jeśli nie masz całej reszty tej biżuterii - to jak najbardziej słuszna decyzja ok oczko

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2014-03-29 12:32:22
spinaczZałączniki
2014.03.29 - 001.jpg 2014.03.29 - 001.jpg (rozmiar: 3.54 MB, pobrań: 34) Pobierz
2014.03.29 - 002.jpg 2014.03.29 - 002.jpg (rozmiar: 3.43 MB, pobrań: 24) Pobierz
 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-29, 20:11:26

Jacek dzieki za wyjaśnienie zagadki:)
Wszysto zaczyna pasowac do siebie.W głowicy wokół gniazda na świece jest takie niewielki podtoczenie do którego ta tulejka doskonale pasuje.na samej tulejce sa symetrycznie naprzeciw siebie takie dwa wypusty a na twoich zdjeciach na tej długiej tulejce jest cos w rodzaju zamka w który wchodza te wypusty,cos podobnego jak w żarówce samochodowej.
Rzeczywiscie nie ma sensu zakładania tych tulejek bez całej reszty.

Jedna zagadka rozwiacana przez Jacka,ale mam jeszcze inne pytanie.
Pomiar silnika wyszedł w miarę dobrze,więc zabrałem sie za jego czyszczenie i czyszczenie osprzętu.Chce oddać do piaskowania kolektor.Ogladałem go i zauważyłem niewielki otwór w podstawie kolektora (pod gaznikiem) z zewnątrz jest tam nawiercony otwór srednicy ok 2,5mm i jest on na wylot do wewnatrz kolektora z tym ze od srodka otworek jest duzo mniejszy na oko ok 0,5 mmm.
Mome pytanie wiec brzmi,czy jest to fabryczny otwór technologiczny,czy przerdzewiały kolektor?

spinaczZałączniki
remont 2cv-ki 097.jpg remont 2cv-ki 097.jpg (rozmiar: 589.42 KB, pobrań: 23) Pobierz
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2014-03-29, 20:18:51

herbi
czy jest to fabryczny otwór technologiczny,czy przerdzewiały kolektor?

Dwója za nieuważanie! diabelek
(już to pytanie było, i /bodajże/ Kuba na nie odpowiadał)
Fabryczny otwór.
O bardzo ważnym znaczeniu.
”Przelewa” nadmiary paliwa, zapobiegając (a przynajmniej próbując...) zalaniu silnika przy rozruchu przy zbyt bogatej mieszance (niepotrzebnie wyciągnięte ssanie, cy cuś) :- p

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-29, 20:27:49

hurtownia2cv
herbi
czy jest to fabryczny otwór technologiczny,czy przerdzewiały kolektor?

Dwója za nieuważanie! diabelek


Ok,przyjmuję z pokorą, ale o ile mnie pamięć nie myli,to była mowa o otworze w podstawie gaznika .było to bodajże w temacie o zalewaniu świec.
Nie mniej Jacku wielkie dzięki za uświadomienie mnie ok

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-03-30, 18:51:35

Następna prośba o poradę,chce kupic przewody zapłonowe.na allegro są dwa zestawy różniące się koncówkami.Czy ta szeroka koncówka jest może po to by uszczelnic otwór na świece w osłonie silnika?
http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-lpg-citroen-2cv-0-6l-i4077153376.html
Oryginalnie miałem proste koncówki takie jak te,i długosci przewodów się zgadzają.
http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-lpg-citroen-2cv-3cv-ak250-ak400-i4077153378.html

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-04-01, 19:44:53

Dzisiaj doczyściłem do końca skrzynię biegów.Odkręciłem korek spustowy i zlałem stary olej.zaniepokoiła mnie znikoma ilość oleju jaka wylała się ze skrzyni ok 100ml.wnętrze kielich skrzyni było całe zabrudzone,więc może przez wałek sprzęgłowy uciekał olej.Kupiłem najtańszy olej przekładniowy Hipol,zalałem nim skrzynie a do wałka sprzęgłowego podłączyłem wiertarkę.Kręciłem tak skrzynią przez 30 minut zmieniając co jakiś czas biegi i nie pojawiła się nigdzie wyciek oleju,ani na wałku ani na półosiach.Wiecie może gdzie ten olej mógł się podziać,przecież to nie woda żeby wyparował.Przy okazji mam nadzieje popłukałem trochę skrzynie tym tanim olejem.Teraz go wypuszczę i nalaje ELF-a .
Biegi wchodzą ładnie chodz z niewielkim oporem

Aha,chcę wysłać tarczę sprzęgła do regeneracji.Znalazłem Zakład Regeneracji Sprzęgieł w Warszawie na ul Skoczylasa.regenerują sprzęgła do zabytkowych pojazdów.Zna ktos ten zakład?
cena za wymiane okładzin 50zł.Okładziny firmy LUK.

Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-04-01 20:02:09
spinaczZałączniki
remont 2cv-ki 099.jpg remont 2cv-ki 099.jpg (rozmiar: 630.34 KB, pobrań: 34) Pobierz
 
offline sindbad1947
użytkownik
T:52 P:710
Dodany: 2014-04-01, 20:28:05

Kilka lat temu jak zjechałem sprzęgło na ful to tam regenerowałem.
Nie miałem zastrzeżeń.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2014-04-01, 20:57:23

Herbi, zdradź czym doczyściłeś tak skrzynię co . Super wyglada - kawał dobrej roboty - podziwiam ok ok ok

Liczba wyświetleń: 25847
Oglądasz posty 161 - 170 z 322
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 75 (441051)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień