Kronika mojej 2CV-ki |
||||||||||
2cvclub › 2CV FILMY - FOTKI - GA... › Nasze ”kaczki” › Kronika mojej 2CV-ki | ||||||||||
|
Dodany: 2014-04-01, 21:25:22
kryptek Herbi, zdradź czym doczyściłeś tak skrzynię ![]() Kryptek,najpierw chemia i myjka ciśnieniowa a potem wiertarka i różne szczotki. Na koniec pokryta warstwą wosku do polerowania.Taki sekret zdradził mi kiedys kolega jak podziwiałem jego skrzynie i silniki. żadnego malowania.Wosk zabezpiecza przed brudem i utlenianiem sie aluminium.
Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-04-01 21:26:14
|
|||||||||
|
Dodany: 2014-04-18, 20:38:47
Doszły zamówione części od łukasza więc mogłem poskładac pompę paliwa i wymienic styki przerywacza i kondensator.Przyszła też przesyłka ze zregenerowanym sprzęgłem.Wyglada na dobrą robotę.
|
![]() |
(rozmiar: 701.94 KB, pobrań: 33) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 777.44 KB, pobrań: 23) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 479.13 KB, pobrań: 26) | Pobierz |
Da radę, ja oddałem głowicę z rurkami i zrobili, ale obili krawędzie 2 z nich. Na jednej obili tam, gdzie opiera się uszczelka ”okulary” i zdecydowałem się na wymianę. Wystarczyło kupić kawałek rurki aluminiowej i delikatnie stoczyć tam gdzie wchodzi w głowicę. Wyjęcie starych nie jest takie proste, nową wkładasz na silikon i ”zaklepujesz” od strony klawiatury w kilku miejscach aby się na pewno nie wysunęła, tak w razie uszkodzenia.
Jak jedziesz do fachowców od głowic, to zabierz komplety (nie pomieszaj czasem) tłok-cylinder, niech zmierzą mikrometrem ile setek luzu jest w najgorszym miejscu. Nówki są robione na 0,03 mm różnicy średnic (po rozgrzaniu tłok wypełnia to w zasadzie na zero).
Remont głowicy w starym aucie to bardzo, bardzo dobry pomysł. Nie tylko na gniazdach, ale i na wyklepanych prowadnicach potrafi uciec sporo koni, a 2CV ich za wiele nie ma. Po prostu zawór przestaje się dobrze ustawiać do gniazda.
Prowadnice są ok,nie wykazują luzów.Zanim oddam głowice do warsztatu,spróbuję sam dotrzec te zawory.Po zdjęciu głowicy zrobiłem test na szczelność .Jedna głowica była ok, w drugiej trochę przeciekało,ale jestem dobrej mysli i dotarcie pasta powinno wystarczyć.
Przy zakładaniu głowcy na cylinder dotrzec tez przylgnie na paście?
Pewnie nie zaszkodzi. Niektórzy zakładają cieniutką miedzianą uszczelkę, ale pojęcia nie mam, skąd wziąć taki rozmiar i w grubosci co najwyżej 0,1-0,2 mm. Natomiast tak jak w przypadku łączeń wydechu, dobrze jest nasmarować to miejsce pastą miedzianą - zapiecze się po rozgrzaniu i doszczelni połączenie.
Poleca się również ustawianie luzów zaworowych o 0,05 mm większych niż podane w literaturze. Współczesne paliwo bezołowiowe pali się ”goręcej”, jak uboższa mieszanka (zresztą w 2CV powoduje to lekką ”dziurę” w mocy między 1 a 2 przepustnicą) i jest większe ryzyko podparcia zaworów. Jeśli chodzi o tę ”dziurę” w mocy, to główna dysza paliwa od 1-szej przepustnicy wymieniona z rozmiaru 102,5 na 107,5 załatwia sprawę (ta malutka bez łba w dnie komory pływaka, do której dostęp jest przez odkręcenie korka na zewnątrz gaźnika).
Nie zagladałem jeszcze do Haynes’a jaki ma byc luz zaworowy,ale Edd w ”fanach 4 kółek” ustawiał luż na 0,15 do 0,2 ,czyli dodać jeszcze do tego 0,05 mm.
A za informacje o zwiekszeniu dyszy wielkie dzięki.
Powiedzcie mi jeszcze jaki ma byc oryginalny kolor na zderzakach.Czy ma swój kod, czy tylko jasno szary jakikolwiek.
Hej chłopaki. Nikt nie wie na jaki kolor maja być malowane zderzaki????