Kronika mojej 2CV-ki

2cvclub2CV FILMY - FOTKI - GA... Nasze ”kaczki”Kronika mojej 2CV-ki
 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-04-01, 21:25:22

kryptek
Herbi, zdradź czym doczyściłeś tak skrzynię co


Kryptek,najpierw chemia i myjka ciśnieniowa a potem wiertarka i różne szczotki.
Na koniec pokryta warstwą wosku do polerowania.Taki sekret zdradził mi kiedys kolega jak podziwiałem jego skrzynie i silniki.
żadnego malowania.Wosk zabezpiecza przed brudem i utlenianiem sie aluminium.

Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-04-01 21:26:14
 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-04-18, 20:38:47

Doszły zamówione części od łukasza więc mogłem poskładac pompę paliwa i wymienic styki przerywacza i kondensator.Przyszła też przesyłka ze zregenerowanym sprzęgłem.Wyglada na dobrą robotę.
Tak sobie pomyślałem,ze jesli robie tak dogłębny remont,to nie moge zostawic nie przeglądnietego silnika.Zdemontowałem więc głowice i cylindry. Gładzie cylindrów wyglądają dobrze,widac wyrazne slady po honowaniu,natomiast na zamku pierwszego pierscienia była szczelina ok 0,7mm trochę dużo.
Zamówiłem więc nowe pierścienie własnie na nie czekam.W międzyczasie dotrę zawory,Zabaczę czy to wystarczy,czy trzeba bedzie wymienić,bo na gładzi jednego zaworu i gniazda zauważyłem niewielkie wżery.
Pytanie do Was,czy da rede zrobic obróbke gniazd zaworowych maszynowo bez demontażu osłon popychaczy?

I drugie pytanie znacie numer farby jaka są pomalowane zderzaki?
Chodzi mi o ten popielaty kolor.


spinaczZałączniki
remont 2cv-ki 047.jpg remont 2cv-ki 047.jpg (rozmiar: 701.94 KB, pobrań: 34) Pobierz
remont 2cv-ki 048.jpg remont 2cv-ki 048.jpg (rozmiar: 777.44 KB, pobrań: 23) Pobierz
remont 2cv-ki 049.jpg remont 2cv-ki 049.jpg (rozmiar: 479.13 KB, pobrań: 27) Pobierz
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2014-04-18, 21:48:30

Da radę, ja oddałem głowicę z rurkami i zrobili, ale obili krawędzie 2 z nich. Na jednej obili tam, gdzie opiera się uszczelka ”okulary” i zdecydowałem się na wymianę. Wystarczyło kupić kawałek rurki aluminiowej i delikatnie stoczyć tam gdzie wchodzi w głowicę. Wyjęcie starych nie jest takie proste, nową wkładasz na silikon i ”zaklepujesz” od strony klawiatury w kilku miejscach aby się na pewno nie wysunęła, tak w razie uszkodzenia.
Jak jedziesz do fachowców od głowic, to zabierz komplety (nie pomieszaj czasem) tłok-cylinder, niech zmierzą mikrometrem ile setek luzu jest w najgorszym miejscu. Nówki są robione na 0,03 mm różnicy średnic (po rozgrzaniu tłok wypełnia to w zasadzie na zero).
Remont głowicy w starym aucie to bardzo, bardzo dobry pomysł. Nie tylko na gniazdach, ale i na wyklepanych prowadnicach potrafi uciec sporo koni, a 2CV ich za wiele nie ma. Po prostu zawór przestaje się dobrze ustawiać do gniazda.

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-04-18, 22:52:53

Prowadnice są ok,nie wykazują luzów.Zanim oddam głowice do warsztatu,spróbuję sam dotrzec te zawory.Po zdjęciu głowicy zrobiłem test na szczelność .Jedna głowica była ok, w drugiej trochę przeciekało,ale jestem dobrej mysli i dotarcie pasta powinno wystarczyć.
Przy zakładaniu głowcy na cylinder dotrzec tez przylgnie na paście?

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2014-04-19, 12:24:19

Pewnie nie zaszkodzi. Niektórzy zakładają cieniutką miedzianą uszczelkę, ale pojęcia nie mam, skąd wziąć taki rozmiar i w grubosci co najwyżej 0,1-0,2 mm. Natomiast tak jak w przypadku łączeń wydechu, dobrze jest nasmarować to miejsce pastą miedzianą - zapiecze się po rozgrzaniu i doszczelni połączenie.
Poleca się również ustawianie luzów zaworowych o 0,05 mm większych niż podane w literaturze. Współczesne paliwo bezołowiowe pali się ”goręcej”, jak uboższa mieszanka (zresztą w 2CV powoduje to lekką ”dziurę” w mocy między 1 a 2 przepustnicą) i jest większe ryzyko podparcia zaworów. Jeśli chodzi o tę ”dziurę” w mocy, to główna dysza paliwa od 1-szej przepustnicy wymieniona z rozmiaru 102,5 na 107,5 załatwia sprawę (ta malutka bez łba w dnie komory pływaka, do której dostęp jest przez odkręcenie korka na zewnątrz gaźnika).

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-04-19, 22:19:20

Nie zagladałem jeszcze do Haynes’a jaki ma byc luz zaworowy,ale Edd w ”fanach 4 kółek” ustawiał luż na 0,15 do 0,2 ,czyli dodać jeszcze do tego 0,05 mm.
A za informacje o zwiekszeniu dyszy wielkie dzięki.
Powiedzcie mi jeszcze jaki ma byc oryginalny kolor na zderzakach.Czy ma swój kod, czy tylko jasno szary jakikolwiek.

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-04-22, 18:43:20

Hej chłopaki. Nikt nie wie na jaki kolor maja być malowane zderzaki????

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2014-04-22, 22:10:00

Gris rose AC136

 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-04-23, 07:43:40

Dzięki Arek.

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2014-04-23, 12:46:16

Sprawdź to info ze 2 razy zanim pomalujesz ;)

Liczba wyświetleń: 25922
Oglądasz posty 171 - 180 z 322
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 76 (441052)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień