Początek drogi :)

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVPoczątek drogi :)
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-15, 16:20:09

Jako przerywnik parę fotek z produkcji 2 modułów zapłonowych. Na 5 zdjęciu widać ”formę” do zalewania klejem na gorąco, po zerwaniu zostaje cienki karton na brzegu więc izolacja jest z każdej strony a w takim kształcie łatwo to zmieścić w obudowę. Radiatory odzyskane ze starych płyt głównych :)

spinaczZałączniki
modul_01.jpg modul_01.jpg (rozmiar: 168.34 KB, pobrań: 79) Pobierz
modul_02.jpg modul_02.jpg (rozmiar: 180.31 KB, pobrań: 69) Pobierz
modul_03.jpg modul_03.jpg (rozmiar: 194.13 KB, pobrań: 88) Pobierz
modul_04.jpg modul_04.jpg (rozmiar: 186.33 KB, pobrań: 68) Pobierz
modul_05.jpg modul_05.jpg (rozmiar: 239.62 KB, pobrań: 86) Pobierz
modul_06.jpg modul_06.jpg (rozmiar: 88.93 KB, pobrań: 87) Pobierz
modul_07.jpg modul_07.jpg (rozmiar: 200.49 KB, pobrań: 84) Pobierz
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-15, 16:28:12

A dzisiaj wreszcie zdjęcie budy z ramy. Musiałem ją miejscami ”odkuwać” bo naprawy podłogi oprócz zaspawania otworów mocujących nad zawieszeniem przyspawały także odrobinę całość do ramy...
Pomagali mi sąsiedzi, jeden nastąpił na ramę i zapadła się do samej ziemi. Musiałem ją trochę odgiąć z powrotem żeby wtoczyć to co zostało do garażu ;)

spinaczZałączniki
demontaz_01.jpg demontaz_01.jpg (rozmiar: 568.19 KB, pobrań: 77) Pobierz
demontaz_02.jpg demontaz_02.jpg (rozmiar: 484.26 KB, pobrań: 82) Pobierz
demontaz_03.jpg demontaz_03.jpg (rozmiar: 435.83 KB, pobrań: 94) Pobierz
demontaz_04.jpg demontaz_04.jpg (rozmiar: 475.56 KB, pobrań: 72) Pobierz
demontaz_05.jpg demontaz_05.jpg (rozmiar: 383.52 KB, pobrań: 94) Pobierz
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2011-02-15, 17:50:49

wow niezła rama.

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-15, 20:29:36

Posadzenie podwozia na czymś trzeba było dobrze zaplanować bo przerdzewiałe miejsce działało praktycznie jak zawias a chciałem podnieść całą ramę z silnikiem.
Zorganizowałem 2 lewarki od innych samochodów, kogoś do pomocy kto bardzo ostrożnie za pomocą 2m stalowego profilu 50x30 podniósł mi najpierw środek gdzie wsunąłem lewarek i belkę wzdłuż a potem przód gdzie wsunąłem lewarek i profil w poprzek. Potem juz tylko po kawałku ostrożnie podnosiłem jeden i drugi lewarek na zmianę. Kiedy koła znalazły się w powietrzu to je zdjąłem, podłożyłem styropian i deski z przodu i na środku i opuściłem zaczynając od przodu, osiadło bez żadnych sensacji. Podniesienie i podparcie tyłu to była już tylko formalność.

spinaczZałączniki
demontaz_06.jpg demontaz_06.jpg (rozmiar: 331.41 KB, pobrań: 91) Pobierz
demontaz_07.jpg demontaz_07.jpg (rozmiar: 263.89 KB, pobrań: 91) Pobierz
demontaz_08.jpg demontaz_08.jpg (rozmiar: 393.59 KB, pobrań: 104) Pobierz
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2011-02-15, 20:34:29

Przypomina mi to moją robotę z przez roku która ciągle nie jest skończona.

Oby tak dalej !


 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2011-02-15, 20:55:22

Saurus8
Posadzenie podwozia na czymś trzeba było dobrze zaplanować bo przerdzewiałe miejsce działało praktycznie jak zawias a chciałem podnieść całą ramę z silnikiem.

No właśnie tego nie rozumiem....
A dlaczego tak właśnie to zaplanowałeś ?
Dlaczego nie zacząłeś po prostu.... od wyjęcia całej jednostki: sinika ze skrzynią i półosiami ?

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-15, 21:08:23

Bo mam w tej chwili swobodny dostęp do wszystkich mocowań i silnik który wciąż odpala na różne próby. Z silnikiem luzem jest trochę trudniej a niektóre rzeczy chcę sprawdzić przez przekładką.

Edycja:
Sworznie zwrotnic mają niewielki luz wzdłuż (tzn. posuw w górę i w dół) i na tyle na ile jestem w stanie stwierdzić brak poprzecznego luzu, nie dają się kołysać na boki - ten jeden chyba jest w pewnych granicach normalny a co do drugiego to powinienem się cieszyć? ;)

Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2011-02-15 23:45:23
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-16, 23:02:16

Dzisiaj dzięki Matthew w końcu sprawdziłem kompresję. W obu bardzo podobnie, wporywach do 6 bar (teoretycznie przy kompresji 8,5:1 powinno być 10,6 a u Matthew było 10 po remoncie i to traktuję jako realny punkt odniesienia). Pozostaje mieć nadzieję że to nie wypalone gniazda zaworowe i wystarczy założyć nowe pierścienie i skontrolować przyleganie głowic. Na razie mocuję się z zawieszeniem i idzie opornie.

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-02-16, 23:17:08

Ewidentnie wypalenie gniazd zaworowych zdarzają się rzadko, ale konieczność doszlifowania zdarza się często. Praktycznie każdy silnik przeze mnie rozbierany wymagał szlifowania zaworów do gniazd a wymiany pierścieni mniej niż co trzeci. (próba badawcza około 10 silników)

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-16, 23:30:23

Dobrze że są dostępne dokładne dane dotyczące profilu gniazd i zaworów a ja znam dobrego mechanika który potrafi przede wszystkim naprawiać a nie tylko wymieniać (ryzykując zabrzmienie staro powiem że teraz już się tak niestety nie robi i wyrzuca części nadające się do _porządnej_ regeneracji) ;)
Natrafiłem kiedyś na angielską stronę o 2CV w której zalecają ustawienie większej przerwy na zaworach niż zalecane, zwłaszcza wydechowym, chyba 0.3mm. Ma to na celu zminimalizowanie ryzyka wypalania gniazd - zawór pozostaje nieco dłużej zamnkięty (krzywka później go otwiera) i pozwala się lepiej dopalić benzynie o wyższej liczbie oktanowej niż w czasach gdy ten silnik projektowano. Oczywiście wiele można zmienić także regulując zapłon ale z wyprzedeniem nie można przecież przesadzić. Ktoś chętny przedyskutować te zalecenia?

Liczba wyświetleń: 29222
Oglądasz posty 41 - 50 z 172
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 208 (440954)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień